Referat Budownictwa i Gospodarki Komunalnej

Kierownik Referatu – Leszek Pałetko
Inspektor - Joanna Marona
II piętro, pokój nr 24
tel. 12 3871410 wewn. 24

  1. sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, przyjmowanie wniosków o ich sporządzenie lub zmianę;
  2. udostępnianie do wglądu studium i planu miejscowego, wydawanie z nich wypisów i wyrysów;
  3. wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w m. p. z. p.;
  4. opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego;
  5. wydawanie zaświadczeń o zgodności budowy lub zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami m. p. z. p.;
  6. współdziałanie z organami administracji architektoniczno - budowlanej i nadzoru budowlanego;
  7. przyjmowanie i prowadzenie ewidencji decyzji o pozwoleniu na budowę przesłanych przez właściwe organy;
  8. planowanie, przygotowywanie, realizacja i rozliczanie gminnych zadań inwestycyjnych i remontowych;
  9. planowanie i organizowanie oświetlenia dróg i miejsc publicznych;
  10. planowanie i organizowanie zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i paliwa gazowe dla terenu gminy oraz obiektów gminnych;
  11. realizowanie zadań gminy w zakresie wynikającym z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, a w szczególności: prowadzenie ich ewidencji, zabezpieczanie, składanie wniosków o wpis do rejestru zabytków;
  12. wykonywanie zadań związanych z łącznością i telekomunikacją na terenie gminy;
  13. przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze przystąpienia do prac geologicznych;
  14. prowadzenie spraw związanych z eksploatacją budynków i obiektów będących własnością lub zarządzanych przez gminę.
 
 

Inspektor – Lidia Sutor
Inspektor – Janusz Guzy

II piętro, pokój nr 34
tel. 12 3871003, 12 3871410 wewn.25

Wykonywanie zadań określonych w przepisach o drogach publicznych, a w tym:

  1. koordynowanie robót prowadzonych w pasie drogowym;
  2. przygotowywanie opinii i zezwoleń na zajęcie pasa drogowego dotyczących:
    1. prowadzenia robót w pasie drogowym,
    2. umieszczania w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
    3. umieszczania w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego oraz reklam;
    4. zajęcia pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż w/w;
  3. opracowywanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz planów rozwoju sieci drogowej;
  4. utrzymanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami;
  5. wydawanie uzgodnień na lokalizację ogrodzenia od strony drogi gminnej Gminy Kocmyrzów – Luborzyca;
  6. wydawanie decyzji na wykonanie lub przebudowę zjazdu z drogi gminnej;
  7. wydawanie opinii do projektów podziału działek pod kątem obsługi komunikacyjnej;
  8. prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
  9. współdziałanie z innymi zarządcami dróg na terenie gminy w ich prawidłowym utrzymaniu oraz w ustaleniu zasad organizacji ruchu;
  10. uzgadnianie trasy i czasu pielgrzymki, procesji, rajdu, itp. na drogach gminnych;
  11. przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez użytkowników;
  12. prowadzenie inwestycji i remontów oraz wykonywanie robót interwencyjnych i prac związanych z utrzymaniem i zabezpieczeniem dróg;