Referat Rolnictwa i Gospodarki Gruntami

Inspektor - Cezary Kaniowski
Inspektor – Agnieszka Kozłowska
Inspektor – Katarzyna Łojek-Czado

II piętro, pokój nr 35
tel. 12 3871410 wewn. 26

  1. gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości, a w tym zbywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste i nabywanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu;
  2. prowadzenie ewidencji posiadanych przez gminę w poszczególnych obrębach nieruchomości mienia komunalnego;
  3. przygotowywanie umów dzierżawy, najmu, użyczenia nieruchomości oraz naliczanie stosownych opłat;
  4. opracowywanie programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy oraz zasad wynajmowania lokali mieszkalnych;
  5. wykonywanie prawa pierwokupu na rzecz gminy;
  6. prowadzenie spraw dotyczących ewidencji miejscowości, ulic i adresów obejmujących w szczególności:
    1. ustalanie numerów porządkowych nieruchomości oraz wysyłanie zawiadomień o ustaleniu numeru,
    2. prowadzenie i aktualizowanie ewidencji miejscowości, ulic i numeracji porządkowej nieruchomości w systemie teleinformatycznym,
    3. realizowanie procedur dotyczących wprowadzania nazewnictwa ulic w sołectwach.;
  7. zatwierdzanie geodezyjnych podziałów nieruchomości;
  8. przeprowadzanie postępowania dotyczącego rozgraniczenia nieruchomości;
  9. regulowanie stanów prawnych dróg gminnych i innych nieruchomości;
  10. pomoc petentom w przygotowaniu dokumentacji dotyczącej zaliczenia okresu pracy w gospodarstwie rolnym;
  11. podejmowanie działań dotyczących możliwości i warunków pozyskania środków publicznych przez mieszkańców, przedsiębiorców, czy organizacje pozarządowe;
  12. przyjmowanie wypisów aktów notarialnych oraz ustalanie wysokości opłat i odszkodowań z tytułu wzrostu lub obniżenia wartości nieruchomości w związku ze zmianą m.p.z.p.;
  13. współpraca ze starostwem powiatowym – ewidencją gruntów i budynków;