Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami

Kierownik Referatu - mgr inż. Michał Ból
e-mail: michal.bol@kocmyrzow-luborzyca.ug.gov.pl
Inspektor - mgr inż. Krzysztof Kolarski
II piętro, pokój nr 32
tel. 12 3871410 wewn. 16

  1. udzielanie zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzenia ścieków;
  2. podejmowanie interwencji i prowadzenie postępowań związanych ze zmianą stanu wody na gruncie lub odprowadzeniem wód lub ścieków na grunty sąsiednie;
  3. prowadzenie postępowań w sprawie oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć;
  4. wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości;
  5. wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów rasy uznanej za agresywną;
  6. sporządzanie gminnych programów ochrony środowiska oraz planów gospodarki odpadami;
  7. załatwianie spraw związanych ze zgłoszeniem chorób, szkodników i chwastów;
  8. wyłapywanie bezdomnych zwierząt i umieszczanie ich w schroniskach;
  9. udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, znajdujących się w posiadaniu wójta;
  10. wydawanie warunków i zezwoleń na przyłączenie odbiorców do gminnej sieci kanalizacyjnej;
  11. nadzór nad eksploatacją urządzeń i sieci kanalizacyjnej;
  12. wydawanie zaświadczeń o braku możliwości przyłączenia projektowanej nieruchomości do sieci kanalizacyjnej;
  13. przyjmowanie zgłoszeń indywidualnych przydomowych oczyszczalni ścieków do eksploatacji;
  14. przyjmowanie wniosków o odbiór azbestu;
  15. dokonywanie kontroli w zakresie wskazanym w ustawie Prawo Ochrony Środowiska i Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kocmyrzów-Luborzyca;

 

 

Inspektor – Sylwia Kot
Inspektor (Ekodoradca) - Anna Cieślik

II piętro, pokój nr 25
tel. 12 3871410 wewn. 36

  1. realizowanie zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:
    1. bieżąca aktualizacja ewidencji właścicieli zobowiązanych do składania deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
    2. wysyłanie, zbieranie, przechowywanie i weryfikacja otrzymanych deklaracji,
    3. prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji dotyczących opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
    4. dokonywanie czynności sprawdzających w celu ustalenia terminowości składania deklaracji oraz zgodności stanu faktycznego z danymi zamieszczonymi w deklaracji,
    5. bieżące księgowanie wpłat, prowadzenie przypisów, odpisów, ewidencjonowanie wpłat i zwrotów, zaliczenia etc.,
    6. podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji opłat, prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych,
    7. przygotowanie decyzji dotyczących umorzenia zaległości w w/w opłatach,
    8. wydawanie zaświadczeń zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej,
  2. prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i oczyszczalni ścieków;
  3. wykonywanie czynności wynikających z zawartej umowy o współpracy partnerskiej na realizację przedsięwzięcia pn. ,,Wdrażanie Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego – Małopolska w zdrowej atmosferze” współfinansowanego ze środków instrumentu finansowego LIFE w ramach środków UE;