Informacja dotycząca wyborów parlamentarnych.
Wprowadzenie: Jacek Kaczmarczyk   
08.10.2015.

Urząd Gminy Kocmyrzów-Luborzyca informuje że, wyborca, który zamierza zmienić miejsce pobytu przed dniem wyborów otrzymuje na wniosek zgłoszony pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej, zaświadczenie o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów do dnia 23 października 2015 roku (Załącznik Nr 1: PDF - 69 kB, DOC - 11 kB). Wniosek o wydanie zaświadczenia musi być wypełniony i podpisany przez wyborcę, który chce otrzymać zaświadczenie. Zaświadczenie odbiera się osobiście lub przez upoważnioną pisemnie osobę. W upoważnieniu wskazuje się swoje imię (imiona) i nazwisko oraz numer PESEL , a także dane osoby upoważnionej do odebrania zaświadczenia (Załącznik Nr 2: PDF - 56 kB, DOC - 11 kB).
Na podstawie zaświadczenia o prawie do głosowania wyborca, który w dniu wyborów będzie przebywał poza miejscem swojego zamieszkania może głosować w dowolnie wybranym przez siebie lokalu wyborczym w kraju, za granicą i na polskim statku morskim.
W przypadku utraty zaświadczenia o prawie do głosowania niezależnie od przyczyn nie będzie możliwości otrzymania kolejnego zaświadczenia, ani wzięcia udziału w głosowaniu w obwodzie właściwym dla miejsca stałego zamieszkania.

Wyborca może głosować w wybranym przez siebie lokalu wyborczym na obszarze gminy, w której stale zamieszkuje (innym niż właściwy dla jego miejsca stałego zamieszkania) lub w której będzie przebywać w dniu wyborów, jeżeli złoży pisemny wniosek o dopisanie do spisu wyborców. Wniosek składa się w urzędzie gminy, w której znajduje się wybrany lokal wyborczy, najpóźniej w 5. dniu przed dniem wyborów, tj. do dnia 20 października 2015 r. Z wnioskiem może wystąpić także wyborca nigdzie niezamieszkały (bez stałego zameldowania), przebywający na terenie gminy Kocmyrzów-Luborzyca.
2.Wniosek o dopisanie do spisu wyborców w wybranym obwodzie głosowania na obszarze gminy właściwej ze względu na miejsce stałego zamieszkania albo, w której wyborca czasowo przebywa musi zostać sporządzony na piśmie oraz podpisany przez wyborcę i osobiście przekazany w oryginale lub w inny sposób doręczony do urzędu (np. za pośrednictwem innej osoby, poczty, kuriera lub złożony w biurze podawczym urzędu), z zastrzeżeniem, iż datą złożenia wniosku jest data wpływu tego wniosku do urzędu gminy, a nie data jego nadania. Wniosek o dopisanie do spisu wyborców może zostać również przesłany w formie elektronicznej – o ile podpisany jest podpisem użytkownika posiadającego profil zaufany platformy ePUAP lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Niedopuszczalne jest natomiast doręczenie tych dokumentów w formie kserokopii, skanu,maila lub faksem.

Więcej informacji dot. wyborów można uzyskać pod adresem: parlament2015.pkw.gov.pl

Załącznik Nr 1 Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania: PDF - 69 kB, DOC - 11 kB
Załącznik Nr 2 Upoważnienie od odbioru zaświadczenia o prawie do głosowania: PDF - 56 kB, DOC - 11 kB
Załącznik Nr 3 Wniosek o dopisanie do spisu wyborców: PDF - 84 kB, DOC - 14 kB

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »